söndag 26 oktober 2008

härligt med kompisar!! för både stora och små...

Ja, det är tur att mina föräldrar bjuder hit Jenny och Henrik, mina faddrar på lunch ibland, så att de kommer ifrån sitt renoveringsobejkt- hus och får träffa lite trevligt folk,
De kommer alltid när det vankas mat!! Jag har allt genomskådat dem nu, de har inget vatten i sitt nya kök än så jag kan förstå dem, det är härligt när de kommer tycker jag!
Henke hade en så rolig ficka i skjortan som jag stoppade ner mitt halsband i och plockade upp det igen, gömde det, hittade det, gömde det hittade det...



Så här såg Jenny och Henrik ut för 2 veckor sen, då blev de Herr och Fru Tärnqvist!

GRATTIS och allt gott önskar vi!!



åter till idag...


...lagom till efterrätten kom Cissi och Tindra förbi också- gissa om det blev fullt i vårt kök!
Tindra va hungrig tordde hennes mamma, här fick hon en hård hakklapp- den gilla hon inte!!



jag är ju hela 6 månader äldre än Tindra så jag hjälpte henne att äta och dricka lite, sen hade hon en näsa som va roligt att pilla på också.





Alva är nästan som en storasyster för Tindra också, hon grejar, passar och vallar och pysslar om med största omsorg. Tindra är ju trots allt Alvas faddrars dotter, så de är ju nästan släkt ;0)





Alva fick en liten GULD stund...


två vuxnas nästan totala uppmärksamhet, när Jenny och Cissi spelade spel med henne, det gillade hon verkligen!!!

Inga kommentarer: