söndag 8 mars 2009

Vilken sjuk vecka!!!

Ja inte nog med att lilltjejen fick bo på sjukhuset utan när hon kom hem och allt va frid och fröjd med andningen och så, efter ett dygn så kräks hon. Jaha magsjuk.... och hon kräks och kräks och kräks.... jag skojjar inte men det blev nog mellan 20-25 gånger. Det gick långa stunder då hon fick behålla vatten-salt-socker lösningen hon fick men sen kom det upp igen.... suck! och man fick börja om. Men nu idag efter sista kräkset 9.30 så har hon fått behålla det vi gett henne. men gissa om det lilla barnet är medtaget- sover mycket och har feber...
och törstig är hon den lilla vännen, hon har ofta hängt vid diskhon och ropat Moa dricka!!
Vi har tittat på Pippi filmen många gånger nu ska ni veta, och ett par andra med, men i morgon blir det Emil, för pappa va iväg och köpte en trippelbox i em.
Och tack var massor med handsprit så har ingen annan blivit sjuk heller, peppar peppar!!!

Det blir jag som VABar i morgon, för jag kan inte med att ev kanske ha med mig nån ev smitta till min tant på jobbet, det skulle bli alldeles för jobbigt för henne. Gonatt!

Inga kommentarer: